tirsdag 3. februar 2009

Første økt med fordypningsoppgave, tirsdag 3.2

Når bok blir til film..

Jeg har lenge gått å grublet på hva slags oppgave jeg skal velge som fordypningsoppgave. Jeg har bestemt meg for å sammenligne og analysere en av Gunnar Staalesens bøker om Varg Veum med filmen. Jeg har kommet frem til to altaernativer; "Kvinnen i kjøleskapet" eller "Falne engler". Boken "Falne engler" fant jeg ikke på skolebiblioteket, så jeg skal innom en bokhandler senere i dag å kjøpe den. Boken "Kvinnen i kjøleskapet" har jeg fått låne, og jeg har derfor begynt å lese boken denne timen.




2 kommentarer:

Leif Harboe sa...

Hei, mulig jeg misforstår. Men velger du bok blir film og du har boka Kvinnen i kjøleskapet, må du altså skaffe deg filmatiseringen av denne.

Caroline sa...

Filmatisering?
Jeg har bestemt meg for å ha sammenligning av boken og filmen "Falne engler". Der har jeg både boken og filmen, så jeg har vel kontroll da...